آمار رسمی بیماران کرونا در ایران؛ ۲۳ خرداد/ ۲۳۶۹ ابتلا و ۷۵ فوتی جدید/ ۵ استان‌ در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۶۹ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۷ مورد بستری شدند.

 وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر رسید.

وی همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۶۵۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۱۴۴ هزار و ۶۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۲۷۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از مسافرت‌های غیرضرور تاکید کرد.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، در برخی استان‌ها، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کردند. با این حال، از دیروز بنا به دستور وزارت بهداشت، ارائه آمار روزانه بیماران کرونا در استان‌های کشور ممنوع شده است.

پذیرش ۱۶ بیمار مشکوک به کرونا در قم/ حال ۳۰ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۱۶ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۲ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و سوم خردادماه، ۱۶ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند. ۱۲ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، هشت نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۰ نفر آنها وخیم است.

افزایش تعدادی فوتی‌های مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از افزایش تعداد فوتی‌های ابتلا به ویروس کرونا به ۳۲ نفر در استان خبر داد.

دکتر مجید شیرانی گفت: تا صبح امروز جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ نتیجه آزمایش ۱۸۵ نفر از افراد مشکوک به کووید ۱۹ سرپایی و بستری در بیمارستان بدستمان رسید که پنج نفر مثبت قطعی از بیماران بستری شناسایی شد و موارد مثبت قطعی مبتلایان سرپایی هم به صورت تجمیعی از طریق وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

وی وضعیت ابتلا به کرونا در استان را همچون روز‌های قبل اعلام و خاطرنشان کرد: با فوت یک نفر از مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۳۲ نفر رسید.

شناسایی ۱۲ مورد جدید کرونا در همدان

در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در همدان شناسایی شدند.

آقای کرمی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در همدان به هزارو ۱۷۵ نفر رسیدگفت: ۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ تحت مراقبت قرار دارندو تا کنون ۱۲۶ نفر فوت کرده اند و ۹۷۳ نفر هم بهبود یافته اند.

وی افزود: شهرستانهایکبودراهنگ، نهاوند، فامنین در وضعیت قرمز قرار دارند؛ و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

کرونا در کردستان ۱۵ قربانی گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که بیشترین آن به سنندج اختصاص دارد و طی ۲ روز اخیر ۱۵ نفر جان باخته‌اند.

افزایش آمار مبتلایان با وجود هشدار‌های مکرر، همچنان ادامه دارد و کار به جایی رسیده که از استان‌های با وضعیت سفید درخواست شده تا کادر درمانی به کردستان اعزام کنند.

در حال حاضر ۳۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین آن مربوط به سنندج است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌گوید: از این تعداد ۱۸۹ نفر در در بیمارستان توحید، ۴۳ نفر در بیمارستان بعثت و ۷ نفر در بیمارستان کوثر سنندج بستری هستند که بیشترین آمار بستری شدگان استان به شمار می‌رود.

حالا در تمامی بیمارستان‌های استان بیماران بستری کرونا وجود دارند و هیچ شهرستانی از این بیماری در امان نیست.

دکتر رضاعی فرزین رضاعی ادامه داد: ۲۷ نفر در سقز، ۲۴ نفر بوعلی در مریوان، ۲۲ نفر در بانه، ۱۶ نفر در کامیاران، ۱۰ نفر در قروه، هفت نفر در بیجار و هفت نفر در دیواندره بستری هستند.

در حال حاضر ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا هم در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به جان باختن ۱۵ نفر دیگر در ۴۸ ساعت گذشته در استان این آمار را از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بی سابقه دانست و افزود: مجموع فوتی‌های کرونا با این تعداد به ۱۹۲ نفر افزایش یافت.

توصیه اصلی این است که شهروندان بدون ماسک در اماکن عمومی حاضر نشوند.

با تداوم وضعیت بحرانی کرونا در استان، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در نامه‌ای خطاب به استاندار کردستان، با تاکید بر لزوم حفظ جان مردم، خواستار اعمال محدودیت‌های شدید در سنندج شد.

معاون فرماندار سنندج هم از بسته شدن درب آرامستان بهشت محمدی و برخورد با تجمع در این مکان خبرداد.

اعمال محدودیت ترافیکی در محدوده آرامستان بهشت محمدی و افزایش مراکز تشخیص و آزمایش کرونا و نیز دعوت به همکاری از کادر درمان استان‌های با وضعیت سفید، پیشنهاد‌های ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران است.

کردستان به همراه چهار استان دیگر کشور در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارد.

بستری ۵۰ بیمار کرونایی جدید در مازندران

مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۳۱۰ نفر رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مازندران بستری و ۷۶ نفر نیز ترخیص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۳۹ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری و ۶۰ نفر نیز ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه ۲۲۹ نفر گزارش شده است.

او با بیان اینکه مردم با اطلاع رسانی رسانه ملی بازخورد‌های مناسبی را به شبکه بهداشتی استان ارائه می‌کنند گفت: با رعایت اصول بهداشتی، از روند افزایشی شیوع کرونا جلوگیری می‌کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به اینکه ۱۱ بیمار جدید کرونایی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه بستری و در این مدت ۱۶ بیمار ترخیص شدند افزود: اکنون ۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

دکتر جلالی افزود: ۲۵ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

۴ نفر به تعداد فوتی های مبتلا به کرونا اضافه شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر به لیست آمار بستری های مبتلا به کرونای استان افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری افزود: در حال حاضر ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که یک نفر ان ها در بخش Icu تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی کادر درمان استان ۶ نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از هم استانی ها در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند.

دکتر کشمیری بیان داشت: از چهار بیمار فوت شده دو نفر از شهرستان گناوه بوده که یک نفر خانم ۶۲ساله و یک نفر آقای ۷۰ ساله هستند که هر دو سابقه بیماری زمینه ای داشته اند.

وی افزود: همچنین یک نفر آقا از شهرستان دشتستان که۶۴ ساله و بدون سابقه بیماری زمینه ای بوده و یک نفر آقا نیز از شهرستان بوشهر با سابقه بیماری زمینه ای بوده اند.

دکتر کشمیری ضمن تاکید بر استفاده هم استانی ها از ماسک افزود: ماسک موثرترین روش محافظت در برابر کرونا بوده و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند خطر ابتلا بیش از ۷۰ درصد است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: اگر فرد سالم ماسک بزند ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از ۵۰ درصد کاهش می یابد.

وی افزود: اگر فرد بیمار و سالم هر دو ماسک بزنند خطر انتقال بیماری تا ۹۵ درصد کاهش پیدا می کند.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.