اولکمیز - http://olkamiz.ir

استاندار : ساعات کار ادارات آذربایجان شرقی به روال عادی بازمی گردد

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، موضوع مقابله با کرونا را یک موضوع چند وجهی دانست و تصریح کرد: در تصمیم گیری‌های مربوط به این بحث، تمام ابعاد آن باید در نظر گرفته شده و همه دستگاه‌ها پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی در شرایط کنونی باشند.

وی افزود: اطمینان داریم که با تلاش جامعه پزشکی و پرستاری و همکاری و هم فکری سایر دستگاه‌ها می‌توانیم در کمترین زمان این مشکل را حل کنیم.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: همه تلاش‌ها در شرایط فعلی باید صرف پیشگیری از شیوع بیماری و رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی از سوی مردم و خانواده‌ها شود.

پورمحمدی با تأکید بر ضرورت آمادگی بیشتر برای مواجهه با روند احتمالی رو به رشد بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: آمار بهبودیافتگان و همچنین روند افزایش مبتلایان به این بیماری، وضعیت بهتری نسبت به پیش‌بینی‌ها داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه درباره ضرورت تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم عنوان کرد: اقدامات خوبی برای تأمین این اقلام در استان انجام شده و برخی از واحدهای تولیدی، خط تولید خود را برای تولید این اقلام اختصاص داده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی از دستگاه‌های مسئول خواست سازوکارهای مناسب برای توزیع این اقلام را طراحی کنند تا مردم بتوانند به آسانی به مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده دسترسی داشته باشند.

پورمحمدی همچنین با اشاره به تأثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر بخش‌های اقتصادی و تولیدی تاکید کرد: از مدیران بانک‌های استان می‌خواهیم بحث تعویق بازپرداخت تسهیلات بانکی را جدی بگیرند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش مراجعه اداری در روزهای پایانی سال از بازگشت ساعات کار ادارات استان به روال عادی از روز شنبه خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ضمن رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط‌های عمومی، اقدامات لازم را برای کاهش مراجعات اداری انجام دهند.

آمار کرونا در آذربایجان شرقی

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این جلسه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اظهار داشت: تاکنون آزمایش کرونای تعداد ۷۰ نفر در این استان مثبت اعلام شده و ۶ نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

محمدحسین صومی افزود: امسال ۲۲ نفر در استان بر اثر بیماری‌های حاد تنفسی فوت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته در همین زمان، ۲ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از ارائه خدمات غربال‌گری کرونا در مراکز سلامت استان خبر داد و اذعان داشت: هم‌اکنون ۲۳ مرکز به صورت شبانه‌روزی و ۲۷ مرکز به صورت ۱۶ ساعته آماده غربالگری از افراد با علائم حاد تنفسی هستند تا بیمارستان‌ها با آمادگی بیشتری بتوانند به ارائه خدمت بپردازند.

گفتنی است، در این جلسه گزارشی از عملکرد کمیته‌های تخصصی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه و درخصوص اقدامات و برنامه‌های آتی این ستاد بحث و تبادل نظر شد.