امنیت روانی مردم و آرامش جامعه تعارف بردار نیست

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی بر جدیت در برخورد با افرادی که مغرضانه و عامدانه، امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند تأکید کرد و گفت: امنیت روانی مردم و آرامش جامعه تعارف بردار نیست.

محمدباقر آقایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقیدر جلسه کارگروه اطلاع رسانی و آرام بخشی قرارگاه پدافند زیستی استان، اظهار کرد: مدیریت افکار عمومی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و این امر نیازمند تشکیل تیم‌های تخصصی و استفاده از تمام ظرفیت‌هاست.

او با بیان این‌که آموزش و اطلاع رسانی مردم در قالب‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: مشکل اساسی در شرایط کنونی در زمینه آرامش بخشی به جامعه است.

او با بیان این‌که اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه کشور است، افزود: رسانه‌ها در خط مقدم صیانت از این سرمایه قرار دارند.

آقایی تشریح کرد: شایعات موجود در جامعه باید رصد شده و با ترویج آموزش‌های خودمراقبتی و همگانی پیشگیرانه، امنیت روانی مردم حفظ شود.

او درخصوص آمار مبتلایان به کرونا نیز گفت: مغایرت آمار‌های مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، به مغایرت زمان اعلام نتایج آزمایش برمی‌گردد و دلیلی بر کتمان آمار وجود ندارد.

مرتضی صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، با اشاره به تلاش‌های سایبری گروهک‌های منافقین و وهابیون برای ایجاد نگرانی در جامعه، گفت: متاسفانه میزان خبر‌هایی که این رسانه‌ها در رابطه با شیوع کرونا در ایران تولید می‌کنند، چندین برابر چین است که منشأ ویروس کرونا بود.

او افزود: با بازنمایی محیط‌های بیمارستانی، سعی داریم ترس و نگرانی ایجاد شده در فضای مجازی را کمتر کنیم و قطعا نشان دادن توانایی، مجرب بودن و با انگیزه بودن کادر درمان، در آرامش بخشی جامعه موثر است.

اوخاطرنشان کرد: موضوع انتشار ویروس یک مقوله است، اما آنچه که این مشکل را دو چندان می‌کند، موج سواری ضد انقلاب بر روی این فضا برای التهاب آفرینی است.

او افزود: با توجه به سابقه فرهنگی کشور و استان، افکار عمومی در این مدت کم، همراهی خوبی داشتند و باید برای غنا بخشیدن به مطالب آموزشی، مطالب تخصصی نسبت به مناطق مختلف با محتوای خاص مناطق، تولید کنیم.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.