انتخابات شورای شهر، گام دوم انقلاب و حلقه گم شده ای به اسم جوانان!

جوان دهه شصتی تبریزی که این روزها اسمش سر زبان ها افتاده کیست؟

انتخابات شورای شهر در همه ی ادوار خود بخش اعظمی از خلق حماسه های انتخاباتی بوده است. همانطور که در انتخابات ۱۴۰۰ نقش پر رنگی را خواهد داشت، این مسئله را از تعداد پرشمار کاندیداهای شورای اسلامی شهر تبریز و موج دوم تایید صلاحیت ها به خوبی می توان شاهد بود.

اما نکته قابل تامل آنجاست که هنوز آنچنان که باید فرصتی برای عرض اندام جوانان با انگیزه در کشوری که ولی فقیه آن بر اهمیت حضور جوانان تاکید دارند، ایجاد نشده است. آنچه برای حضور جوانان مشهود است فقط تایید کلامی پیشکسوتان عزیزی است که حتی در دوران بازنشستگی پس از رزومه طویل و خدمات متعدد در پست های مختلف هنوز فکر می کنند حضور در شورای شهر تنها راه برای خدمت به مردم است. اما آیا استقبال از اسم های تکراری با بنرها و پوسترهای بزرگ و بزرگتر وجود خواهد داشت؟ آیا تبریز با انتخاب های تکراری به روزهای پرآوازه خود باز می گردد؟ اعتماد از دست رفته بدون حضور چهره های جدید و جوان شکل می گیرد؟ جواب را می توان در بطن شهر یافت، شهری که خسته از عملکرد قابل نقد شوراهای شهر در سال های اخیر است.
وقتی که مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را طرح نمودند، یقینا حکمتی در آن است که بصیرت می طلبد. انگیزه جوانی نه تنها برای جامعه امروز ما مثمرثمر خواهد بود بلکه برای آینده شهر نیز کارساز خواهد بود، چراکه این جوانان سعی دارند با عملکرد عالی، جواب اعتماد مردم را بدهند و برای مسئولیت های آتی بزرگتر در شهر و کشور مهیا شوند. حرف حسابی که جوانان را نیز به تاب آورده است، یکی از این جوانان که فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در رشته مدیریت ورزشی است در همان روز اول ثبت‌نام با مصاحبه ای جنجالی نشان داد محکم پای کار آمده و حرف هایی برای گفتن دارد. اینکه صادقانه بگویی “مسئله آسفالت و چاله های تبریز را ریشه یابی، برطرف و نظارت خواهیم کرد” هر چقدر هم که متواضعانه باشد، خواسته ی عینی همه شهروندان تبریز است، پیش از آنکه در این نقصان شهره کشور شویم. صحبت های وی در حوزه ورزش شهر نه تنها پشتوانه علمی و تخصصی او را دربرداشت بلکه از قضا جزو معدود دغدغه های انتخاباتی مطرح شده بود که بواقع در حیطه وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر است.
حضور در خط مقدم ستادهای انتخاباتی در ادوار گذشته، رابطه اجتماعی قوی، آشنایی با مسئولین رده بالای شهر و اطرافیان آنها، اصحاب رسانه و قشر جوان فعال در حوزه های مختلف شهری باعث شکوفایی یک جوان مستعد شده که شجاعت حضور در رقابت انتخاباتی شهری را در خود ببیند. دکتر محمد باقر عسکرنیا در جمع بزرگان انتخاباتی حضور داشته و اکثریت تیم های انتخاباتی که حتی برای نامزدهای دیگر فعالیت می کنند شناخت و ارتباط خوبی با عسکرنیا دارند. انگیزه جوانی او را اضافه کنید به پیشینه خانوادگی اش، نام عسکرنیا بواسطه پدر وی برای هزاران دانش آموز، دانشجو و اولیا در هنرستان های وحدت و طالقانی، دبیرستان سروش و دانشگاه میزان آشناست. رضا عسکرنیا رئیس سابق آموزش و پرورش ناحیه یک هنوز هم در بین فرهنگیان دارای شأن و منزلت اجتماعی است.
دکتر محمد باقر عسکرنیا در اولین دوره نامزدی شورای اسلامی شهر تبریز کارشناسان متخصص و مشاوران باتجربه ای را در کنار خود می بیند که این فرصت از پتانسیل بالایی برای شگفتی سازی برخوردار است. همچنین تحصیلات عالیه، جوان بودن و صداقت می تواند باعث موفقیت این پدیده جوان شود. از آنجایی که در کشور ما جوانان کمتر فرصت حضور در صحنه و جلب اعتماد دیگران را می یابند، شاید اگر این اعتماد به نفس ایجاد می‌شد بسیاری از جوانان الان در جایگاه‌های مهمتری قرار داشتند و اثرات آن را در سطح شهر، استان و حتی کشوری شاهد بودیم. مسلما این مهم به دست پایگاه های خبری، خبرگزاری ها و رسانه های متعدد قابل انجام است. البته در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم و به سمتی حرکت می‌کنیم که توانایی‌های جوانان در حال بروز پیدا کردن است، اما هنوز راه درازی در پیش است.

دکتر محمدباقر عسکرنیا

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.