سرِ بازنشستگان تامین اجتماعی بی‌کلاه ماند!

بازنشسته و فعال صنفی بازنشستگان گفت: عدم ابلاغ افزایش مستمری‌های سال جاری یکی از نگرانی‌های عمده بازنشستگان تامین اجتماعی است.

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی با انتقاد از عدم افزایش مستمری‌ها می‌گوید: در حق کارگران بازنشسته تبعیض روا می‌دارند.
،یکی از نگرانی‌های عمده بازنشستگان تامین اجتماعی، عدم ابلاغ افزایش مستمری‌های سال جاری است؛ به این نگرانی باید اجرایی نشدنِ «همسان‌سازی» برای بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز افزود.

حسن کریمی (بازنشسته و فعال صنفی بازنشستگان) در این رابطه به موضوع دیگری اشاره می‌کند: حقوق و مزایای بازنشستگی کارکنان سازمان تامین اجتماعی، از فرمول‌هایی غیر از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تبعیت می‌کند؛ این کارکنان، جزو کارمندان دولت محسوب می‌شوند و در زمان شاغلی از حقوق کارمندی و در بازنشستگی نیز شامل مزایای بازنشستگان دولت می‌شوند و احتمالاً به همین دلیل است که کارکنان و مدیران سازمان تامین اجتماعی، انگیزه کافی برای افزایش حقوق، اجرای همسان‌سازی و سایر مطالبات ما کارگران بازنشسته ندارند.

به گفته وی، درحالیکه همه کارکنان سازمان تامین اجتماعی برای کارگران شاغل و بازنشسته کار می‌کنند، اما راهشان از کارگران جداست و خودشان بیمه‌شده‌ی جایی دیگر هستند و حقوق و مزایایشان از بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی بالاتر است.

کریمی اضافه می‌کند: من نمی‌گویم که این حقوق و مزایا، حق کارکنان سازمان نیست؛ حق‌شان است، چراکه زحمت می‌کشند اما حق ما کارگران بازنشسته هم نباید فراموش شود؛ ما سی سال کار کردیم و در صف اول تولید ایستادیم؛ دیگر نباید در دوران پیری و کهولت، نگران زمان افزایش مستمری‌ها یا میزان این افزایش باشیم؛ این عادلانه نیست.

به گفته او، در معادلات مزدی کشور، سر بازنشستگان تامین اجتماعی بی‌کلاه مانده است و در حق آنها، ظلم و تبعیض روا می‌دارند.

این فعال صنفی بازنشستگان می‌گوید: کانون‌های عالی بازنشستگان باید به موضوع با جدیت ورود کرده و بساط تبعیض میان بازنشستگانِ همکار و غیرهمکار را برچینند تا همه بازنشستگان تامین اجتماعی از قانون و فرمول واحد برخوردار شوند./ایلنا

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.