فاز اول پارک بزرگ تبریز در سال جاری به بهره برداری می‌رسد

شهردار تبریز گفت: در راستای تحقق شعار سال ۹۹ شهرداری تبریز مبنی بر توسعه پایدار فضای سبز شهری، فاز اول پارک بزرگ تبریز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ایرج شهین باهر با اعلام مطلب فوق افزود: پارک بزرگ تبریز، آرزوی چهل، پنجاه ساله مردم تبریز است که قرارداد ساخت آن طی تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده است.

او ادامه داد: فاز اول پارک بزرگ تبریز را در قالب ۲۰۰ هکتار احداث کرده و تحویل مردم می‌دهیم که نقشی مهمی در افزایش سرانه فضای سبز شهری دارد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: سال ۹۹، با اجرای طرح کاشت یک میلیون نهال، احداث ۴۰ پارک محله‌ای و احداث بخشی از پارک بزرگ تبریز، سال مطلوبی برای فضای سبز شهری رقم می‌خورد.

پارک بزرگ تبریز، پروژه‌ای است که در غرب تبریز و نقطه کم برخوردار آن از لحاظ فضای سبز قرار گرفته است که طرح اولیه احداث آن در سال ۱۳۵۰ ارائه شده ولی تا به امروز مسکوت مانده است.

آبان ماه سال گذشته شهرداری تبریز طی تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اقدام به تحقق آرزوی دیرین مردم تبریز کرده و عملیات اجرایی احداث نگین غرب تبریز را به وسعت ۶۰۰هکتار آغاز کرده است.

فاز اول این پارک در قالب ۲۰۰ هکتار امسال به بهره‌برداری می‌رسد. از پارک بزرگ تبریز عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ایران و خاورمیانه یاد می‌شود.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.