مجموعه اقدامات شورای شهر و شهرداری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا/ پروژه‌های عمرانی سال ۹۹ مطالبات مردمی است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، گزارشی از مجموعه اقدامات شورا و شهرداری تبریز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس را ارائه داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، گزارشی از مجموعه اقدامات شورا و شهرداری تبریز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس را ارائه داد.

به گزارش شهریار، شهرام دبیری با حضور در استودیو برنامه تلویزیونی تبریزیم، با ارائه گزارشی از روند پیشرفت بیماری کرونا در جهان و ایران گفت: پیشنهاد می شود که در کنار آموزش پیشگیرانه، از مردم بخواهیم که از خانه بیرون نرفته و در تجمعات حضور نیابند؛ همچنین از حضور در ادارات خودداری کرده و اگر تعطیلات هم طولانی شود مردم در خانه با سرگرم کردن خود، زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنند.

دبیری با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در شهر تبریز اظهار داشت: ورود و خروج در شهر ما محدود شده است و قرنطینه نسبی وجود دارد؛ در کنار این، قرنطینه خانگی داریم که بایستی آموزش داده شود که با همکاری مردم می توان اقدامات مؤثری برای مقابله با کرونا انجام داد.

او ادامه داد: مدارس و دانشگاه ها، ادارات و برخی از مراسمات و مسابقات ورزشی تعطیل شده اند که اقدام خوبی است و اگر تداوم یابد، می توانیم بر کرونا غلبه کنیم.

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به مجموعه اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در شورای شهر و شهرداری، ما مهلت اخذ پروانه های ساختمانی و تمامی اقداماتی که در این ارتباط است را تا اردیبهشت تمدید کرده و تخفیف ها نیز بر اساس همان تعرفه سال ۹۸ انجام می گیرد که مراجعات به حداقل برسد.

او از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده و افزود: ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید محلول‌های ضدعفونی، ماسک ودستکش و توزیع آن در میان کارکنان و کارگران و شهروندان تصویب کردیم که این اقدامات شروع شده است.

دبیری از ضدعفونی کلیه اماکن شهری نیز خبر داده و عنوان داشت: مترو، اتوبوس و معابر شهری همه روزه مورد ضدعفونی قرار می گیرند که این کار تداوم می‌یابد و در کنار آن اقدامات دیگری در حوزه شیفت کاری تعریف کردیم که محدود باشد و نیازی به حضور تمامی کارکنان نبوده و حدالامکان می خواهیم تجمعات را به حداقل برسانیم.

او یادآورر شد: تلاش ما این است که با ایجاد برخی محدودیت در ادارات، ناوگانهای حمل و نقل شامل اتوبوس و مترو، بتوانیم زنجیره انتقال این بیماری را قطع کرده و اقدامات صورت گرفته مثمر ثمر باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، از بخشودگی اجاره ماهیانه مستأجران شهرداری نیز خبر داده و تأکید کرد: افرای که اماکن شهرداری را برای فعالیتهای خدماتی، فرهنگی و تجاری و ورزشی اجاره کرده و دچار آسیب شده‌اند دوماه اجاره آنها بخشیده شد .

او از تمهیدات اتخاذ شده توسط دولت نیز استقبال کرده و افزود: تمهیداتی از سوی دولت برای حمایت از افراد کم درآمد جامعه اتخاذ شده است که قابل تقدیر است و در کنار آن می‌توان از افراد دیگری همچون تولیدی‌های بازار که در این بیماری آسیب دیده‌اند، از طریق پرداخت مبلغ خاص یا وام کم بهره، حمایت کرد.

دبیری با اشاره به مطالبات مردمی در اجرای پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: ما بودجه ای که برای شهرداری تعریف کردیم، بیشتر روی مطالبات مردم متمرکز شده است؛ مطالباتی همچون آسفالت اساسی و با کیفیت خیابانها، جدول‌کشی، توسعه فضای سبز، توجه به مناطق حاشیه نسینی، مسیرگشایی ها، اتمام خط یک قطار شهری، راه اندازی تراموا، اتمام فاز اول پارک بزرگ تبریز و کلی پروژه های عمرانی دیگر که در سال آتی مردم شاهد بهره برداری وسیع از آنها می شوند.

او خاطرنشان کرد: امید که با مشارکت عمومی سختیهای حال حاضر را پشت سر گذاشته و روزهای خوبی در پیش رو داشته باشیم و رضایت شهروندان را کسب نماییم.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.