نگاهی به کارنامه محمدعلی کشاورز/ سینمای ایران در سوگ پدرسالار نشست

فیلم‌ها و سریال‌های خاطره انگیزی از محمدعلی کشاورز هنرمند فقید کشورمان به یادگار مانده است.

اقساط وام یک میلیونی از چه زمانی کسر می شود؟
با اتمام مرحله پرداخت وام یک میلیون تومانی به افراد آسیب دیده از کرونا اهمیت زمان بازپرداخت این وام برای یارانه بگیران پر رنگ‌تر شده است.

اقساط وام یک میلیونیبه گزارش خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، شیوع ویروس کرونا علاوه بر آسیب های اجتماعی و بهداشتی که به بدنه کل جهان از جمله کشورمان وارد کرد. معیشت و کسب و کارهای بسیار زیادی را تحت تاثیر خود قرار داد. اواخر فروردین ماه امسال بود که دولت تصمیم گرفت برای حمایت کامل قشر یارانه بگیر تسهیلاتی را بپردازد. ابتدا به ۳ میلیون نفر به مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت کرد.

در مرحله بعد با انتشار فراخوانی به ۲۳ میلیون خانوار ایرانی جهت پرداخت وام یک میلیون تومانی اعلام آمادگی کرد. در روزهای گذشته بود که میرزایی مشاور وزیر رفاه و سخنگوی طرح حمایتی معیشتی از بسته شدن پرونده وام یک میلیونی با پرداخت این وام به ۲۱ میلیون خانوار خبر داد.

حال با اتمام پرداخت این تسهیلات برای بسیاری از گیرندگان وام زمان بازپرداخت اقساط آن مسئله مهمی است که جویای آن هستند.

طبق اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار بانک و بیمه باشگاه خبرنگاران جوان از بانک مرکزی اقساط وام یک میلیون تومانی از یارانه تیرماه آن ها به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۵۰ تومان طی دو سال و نیم (۳۰ ماه) کسر خواهد شد.محمدعلی کشاورز هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون ساعاتی پیش در سن ۹۰ سالگی پس از سالها تحمل بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کارنامه محمدعلی کشاورز مملو از آثار به یاد ماندنی مثل هزاردستان، دلشدگان، مادر، پدرسالار، کمال الملک، سلطان و شبان، سربداران و زیر درختان زیتون است.

کشاورز سالها پس از بازی با آنتونی کوئین در فیلم کاروان‌ها در مصاحبه‌ای درباره دوستی‌اش با این ستاره هالیوودی که در فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مصطفی عقاد در نقش حمزه ظاهر شد، اظهار کرد: آنتونی کوئین پس از فیلم کاروان‌ها به من نامه نوشت و گفت: اینجا بیا، من همه‌ چیز را برایت فراهم می‌کنم، اما من در جوابش گفتم ایران وطن من است. چند سال بعد به انگلیس رفتم و بار دیگر او را دیدم. آنتونی کوئین دوباره گفت: چرا نیامدی، اینجا مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفتی؟ و من دوباره گفتم: وطن من ایران است و جز آنجا در جای دیگری کار نمی‌کنم.

مرحوم احمد رسول‌زاده از دوبلوران معروف کشورمان که در سال ۹۳ فوت کرد در بیشتر فیلم‌ها و سریال‌ها به جای محمدعلی کشاورز صحبت کرد البته گویندگان دیگری مثل منوچهر اسماعیلی هم به جای این هنرمند فقید صحبت کرده‌اند.

در ادامه فیلمی از هنرمندی این بازیگر فقید در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را مشاهده می‌کنید.

 

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.