اولکمیز - http://olkamiz.ir

هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) و با آرزوی قبولی عزاداری‌های جمع حاضر و با گرامیداشت یاد و خاطره روح ملکوتی حضرت امام‌خمینی(ره) و ارواح طیبه شهدای والامقام، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و تحقق این مهم، همت جمعی را می‌طلبد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و تاکید بر لزوم برنامه‌های فاخر و اثرگذار افزود: امیدوارم امسال با همکاری ادارات، نهادها و سازمان‌ها، عملکرد خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم و شرمنده شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز نشویم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شهدای عزیز و رزمندگان دلاور ایرانِ اسلامی در ایام‌‌ا… هفته دفاع مقدس با تاسی از مکتب حسینی توانستند بر مصائب و مشکلات فائق آمده و سربلند میدان باشند.

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان ضمن اشاره به برنامه‌های پیشنهادی، کمیته‌های درنظر گرفته شده برای اجرا در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس از حاضرین درخواست کرد ضمن ارائه نکته نظرات خویش، نسبت به تشکیل جلسات مربوطه اقدام و نتیجه را به اداره کل منعکس کنند.

سردار عباسقلی‌زاده، به اهم برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره و افزود: استماع بیانات و فرمایشات مقام عظمای ولایت به صورت ویدئو کنفرانس به همراه تجلیل جمعی از پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس، دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه تبریز، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، برگزاری مراسم عطرافشانی گلزار شهدای استان و… از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تصریح کرد: چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ۳ خردادماه شروع و تا ۲۹ اسفندماه ادامه دارد و باید با همکاری، تعامل و هماهنگی بتوانیم برنامه‌های خوب و در خور شان شهدا و ایثارگران پیش‌بینی و اجرا کنیم.

وی با اشاره به وضعیت ایجاد شده بر اثر ویروس منحوس کرونا، بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: به لحاظ وضع موجود، امسال باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های جمعی حداکثر استفاده را ببریم.