واکنش دبیر شورایعالی امنیت ملی به شایعاتِ مذاکره با آمریکا

دبیر شورایعالی امنیت ملی در توئیتی به شایعات منتشر شده در مورد توافق موقت ایران با ۱+۴ واکنش نشان داد.

علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در توئیتی نوشت: “تا کنون ارتباط با هیئت آمریکایی حاضر در وین با مبادله نوشتار غیر رسمی انجام شده و نیازی به بیش از این نیز نبوده و نخواهد بود. این روش ارتباطی تنها زمانی با روش‌های دیگر جایگزین می‌شود که توافق خوب در دسترس باشد”.

برخی رسانه ها چند روز قبل اعلام کردند که پیشنهاد توافق موقت و مذاکره مستقیم ایران و آمریکا توسط غربی‌ها به جمهوری اسلامی ایران داده شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در همین رابطه گفت امروز در نقطه ای قرار داریم که طرف آمریکایی از طرق مختلف پیام‌هایی را به ما می‌دهد که خواهان سطحی از مذاکرات مستقیم با ایران است. مذاکرات ما با ۱+۴ به طور مستقیم است و مذاکرات با آمریکا از طریق  non paper و آقای مورا و یکی دو کشور عضو برجام در وین است.

به گفته وزیر امور خارجه، اینکه بعضا در برخی از کانال‌های مجازی منتشر می شود که ایرانی ها در حال مذاکره مستقیم با آمریکا هستند، صحت ندارد اما در عین حال اگر در روند مذاکرات به مرحله ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه اش این باشد که سطحی از گفت‌وگوها را با آمریکایی ها داشته باشیم این را هم نادیده نخواهیم گرفت.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.