❖ اقتصاد دولتی به بخش خصوصی واگذار شود/ راه اندازی کمپین های شش‌مرحله فرهنگ شهروندی در تبریز

رئیس شورای شهر تبریز اقتصاد دولتی را ناموفق دانست و گفت: باید اقتصاد خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم چرا که در اقتصاد دولتی موفق نبوده است.

شهرام دبیری در نشست تخصصی نقش شهرداری‌ها در تحقق گام دوم انقلاب در بستر فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: هر جا شاهد فساد، رانت و … هستیم بیشتر در اقتصادهای دولتی بوده است. در بخش خصوصی به ندرت می توانید دلال و… ببینید چراکه بخش خصوصی به خوبی می تواند خود را مدیریت کند.

دبیری افزود: تلاش هایی انجام شد تا اقتصاد دولتی به بخش خصوصی واگذار شود ولی به درستی محقق نشد. در گام دوم انقلاب باید در این عرصه‌ها اقداماتی انجام شود و امیدواری را بین مردم افزایش دهیم.

او با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد، تصریح کرد: در زمینه مبارزه با فساد اقداماتی صورت گرفته ولی موفقیت آمیز نبوده است. متاسفانه گاهی خودمان علیه خودمان اقدام می کنیم. به طور مثال جناح های سیاسی برای اینکه طرف مقابل را محکوم کنند و در رقابت سیاسی موفق شوند شروع به افشاگری می کنند و یکدیگر را به فساد متهم می کنیم.

رئیس شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم واقعا در این چهل ساله انقلاب فعالیت ها را بررسی کنیم فاصله بین واقعیت‌ها و بایدها بسیار زیاد است و در اول راه هستیم. در عرصه علم و فناوری چون برنامه ریزی کرده بودیم و استعدادهای خوبی داریم موفق بوده ایم ولی در معنویت و اخلاق موفقیت خوبی نداشته ایم. هنوز جای کار دارد و باید از خودمان شروع کنیم.

دبیری عمل به قانون را یکی از مهمترین مسائل در این خصوص عنوان کرد و گفت: اگر به درستی به قانون عمل کنیم بیشتر مشکلات ما حل می شود. معمولا به این عادت کرده ایم به نوعی قانون را دور بزنیم. در مجموعه شهرداری اگر بخواهیم واقعا موفق عمل کنیم مهمترین فاکتور افزایش مشارکت مردم در فعالیت های شهرداری است. نمی توانیم بگوییم ما این کار عمرانی را انجام دادیم و چند پل و زیرگذر ساختیم و موفق بودیم. موفقیت ما وقتی خواهد بود که مشارکت مردم در این فعالیت ها نمود پیدا کند.

او یادآور شد: اگر بخواهیم فرهنگ خود را ارتقا دهیم باید شاهد تغییر رفتارها باشیم. تنها با آموزش نمی توانیم فرهنگ را تغییر دهیم باید تمرین کنیم و در این زمینه برنامه ریزی شده که کمپین های توسعه پایدار را برگزار کنیم.

رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: این طرح در قالب کمپین های ۶ مرحله ای در ارتباط با فرهنگی شهروندی، فرهنگ ترافیکی، فرهنگ اقتصاد خانواده، محیط زیست، کتابخوانی و… خواهد بود که در اینجا تمرین کرده و شاهد تغییر رفتارها باشیم.

دبیری خاطرنشان کرد: شهرداری مجموعه بزرگی است که مردم از بدو تولد تا مرگ با این مجموعه و فعالیت‌های آن در ارتباط هستند. اگر رضایتمندی مردم افزایش یابد، امیدواری مردم نسبت به جامعه و نظام نیز افزایش می یابد.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.