نخستین محموله و تیم پزشکی سازمان بهداشت جهانی راهی ایران شد

سازمان بهداشت جهانی نخستین تیم پزشکی و محموله دارویی خود را برای کمک به ایران در مقابله با کرونا راهی کشورمان کرد.

سازمان بهداشت جهانی نخستین محموله و تیم پزشکی خود را برای به کمک ایران در مقابله با کرونا راهی کشورمان کرد. شش پزشک به همراه تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی به ایران عازم شده‌اند.

رابرت بلنکارد، یک مقام سازمان بهداشت جهانی، گفت: «امروز یک پرواز، ۷.۵ تن تجهیزات پزشکی و مواد اولیه لازم برای جلوگیری و کنترل عفونت را به منظور حمایت از کارکنان بخش بهداشت و درمان ایران به این کشور می‌برد.»

بلانکارد در ادامه توضیح داد که این کمک‌ها شامل دستکش، ماسک جراحی و دستگاه‌های تنفسی است که با هواپیمای اماراتی به ایران اعزام می‌شود. او همچنین درباره کمبود این موارد در سطح جهان هشدار داد. این مقام گفت: «آنچه اکنون شاهدش هستیم این است که تقاضا تا حد زیادی از موجودی ما فراتر رفته است … در تلاش هستیم تا به منابع بیشتری از این تجهیزات دست پیدا کنیم.»

این مقام سازمان بهداشت جهانی گفت یک تیم شش نفره متشکل از پزشکان، اپیدمولوژیست‌ها و متخصصان آزمایشگاهی به ایران می‌روند تا به مقامات بهداشت این کشور در کنترل ویروس کرونا کمک کنند.

بر اساس آخرین آماری که ظهر امروز از سوی وزارت بهداشت کشورمان اعلام شد تاکنون ابتلای ۱۵۰۱ نفر به ویروس کووید ۱۹ تایید شده و ۶۶ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. بنا به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز‌های آتی اوج شیوع این ویروس در کشور خواهد بود و لازم است مردم با رعایت نکات بهداشتی گفته شده در این زمینه نهایت همکاری را بکنند.

درباره نویسنده

586 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.