صومی: کرونا در آذربایجان شرقی همچنان فعال است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریزاعلام کرد: کرونا درآذربایجان شرقی همچنان فعال است و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف ضروری است.

حمدحسین صومی در گفت و گویی با شبکه سهند تبریز علت افزایش مبتلایان به کرونا دراستان طی روزهای اخیر را اجرای طرح غربالگری و آزمایش در مراکز ۱۶ ساعته اعلام کرد.
وی گفت : کرونا اکنون یک واقعیت پذیرفته شده است و همه استان ها از جمله استان ما را تحت تاثیر قرار داده است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به علائم و ویژگی های ویروس کووید ۱۹ افزود : دراین ویروس برخلاف ویروس وبا و سل فرد در انتقال آن بیشترین نقش را دارد.
وی اضافه کرد: در هر محیطی که ویروس کووید ۱۹ باشد و ما در آن جا حضور یابیم مبتلا خواهیم شدلذا نحوه حفاظت از خود و پیشگیری بسیار مهم است.
صومی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند گفت : دراجرای این طرح برخی مشاغل کم ریسک مجاز به فعالیت صنفی شدند و این ها مسوول رعایت بهداشت فردی خود و دیگران هستند.
صومی در ادامه با اشاره به انجام غربالگری توسط مراقبان سلامت و بسیجیان، اظهار کرد: بعد از غربالگری می دانیم چه کسانی علامت دار هستند، توصیه می کنیم این افراد در صورت توصیه کارشناسان به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته و سپس به کلینیک های تخصصی و در صورت نیاز به بیمارستان، مراجعه کنند.
وی، یادآور شد: اگر کسی واقعا علامت دار شد برای دریافت راهنمایی و خدمات با ۱۹۰ تماس بگیرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش با قدردانی از جامعه سلامت در مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: از بهورزان و مراقبان سلامت و پزشکان و پرستانی به طور شبانه روز ایثارگرانه بر بالین بیماران ایستاده قدردانی می کنم و امیدوارم تلاش همگی منجر به کنترل بیماری شود.

درباره نویسنده

586 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.