هیچ مورد کرونا مثبت و مشکوکی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گوی زنده تلویزیونی تاکید کرد: در استان آذربایجان شرقی هیچ مورد کرونا مثبت و مشکوکی مشاهده نشده است.

محمد حسین صومی افزود: برای کسانی که احیانا دچار عفونت شده و نیازمند مراقبت و بستری در بیمارستان‌ها باشند، تمهدیدات لازم مراقبتی اندیشیده شده است.

وی گفت: کرونا ویروس هم مانند سایر ویروس‌ها می‌تواند افراد را گرفتار کند و مرگ با این ویروس بیش‌تر از مرگ با آنفلوانزای نوع ب یا H1M1 نیست که ما در ماه‌های گذشته آن را تجربه کردیم.

وی بیان کرد: بهترین اقدام برای جلوگیری از انتقال و کاهش تلفات بیماری رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

صومی خاطرنشان کرد: شستن دست‌ها به هنگام آلودگی به مدت ۲۰ ثانیه، استفاده از دستمال کاغذی به هنگام سرفه و انداختن آن به سطل زباله، استفاده از ماسک در صورت امکان انتقال عفونت از افراد دیگر یا در صورت بیمار بودن خود فرد از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی متذکر شد: امکان انتقال عفونت از طریق دستگاه گوارش وجود ندارد، اما مخاط بینی و چشم و دست‌های آلوده احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد، از این رو توصیه می‌شود افراد از تماس با مخاط دهان و چشم و دست دادن با یگدیگر خودداری کنند.

وی تاکید کرد: هم‌استانی‌ها آرامش خود را از دست ندهند و روند موجود با گرم شدن هوا، کنترل می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: افرادی که دچار بیماری به ویژه بیماری‌های تب دار شده و یا علایمی مانند مشکلات تنفسی، سرفه یا احساس سنگینی در تنفس یا درد عضلانی شدید داشته باشند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند، تمانی مراکز دولتی و خصوصی موظف به پذیرش مراجعان هستند.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.