رئیس‌جمهور: نباید اجازه بدهیم هیچ‌کسی همین امشب گرسنه بخوابد

رئیس جمهور گفت: برنامه‌ها و اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود و نباید اجازه بدهیم هیچ‌کسی همین امشب گرسنه بماند.

آقای رئیسی این سخنان را خطاب به اعضای دولت گفت و تاکید کرد هیات وزیران جلسات و برنامه‌ریزی‌های خود را بر این محور تنظیم کنند تا در کوتاه مدت و حتی برای همین شب عید، دولت بتواند با اقدامات جهادی، دستگیر فقرا و نیازمندان جامعه باشد.

پیشتر نیز حجت الاسلام رئیسی آذر امسال با بیان اینکه ریشه کن کردن فقر مطلق از برنامه های کوتاه مدت دولت است تصریح کرده بود این موضوع اولویت دولت سیزدهم بوده تا کسی در نیازهای اولیه زندگی دچار مشکل نباشد.

براساس آخرین گزارش وزارت کار و رفاه اجتماعی، «خط فقر مطلق» در سال ۱۳۹۹ برای خانوار سه‌نفره ۲ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان و برای خانوار چهار نفری ۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین مهر ماه امسال حمیدرضا امام قلی تبار بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور اعلام کرده بود که نیمی از جمعیت ایران در فقر به سر می‌برند.

فقر مطلق وضعیتی است که در آن افراد از منابع ضروری برای ادامهٔ زندگی به‌کلی محروم هستند و در ادامه زندگی خود دچار مشکل می‌شوند. این افراد از تأمین نیازهای اساسی از قبیل خوراک، پوشاک و سرپناه ناتوانند.

حیدرعلی نوری دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ دی ماه امسال با اشاره به حمایت‌های دولت از تولید و اشتغال و رفع فقر مطلق گفته بود این امر با تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت ایران به صورت ملی و استانی انجام خواهد شد و بدین منظور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.