آموزش و پرورش برای اتمام سال تحصیلی آمادگی دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد محتوای درس‌ها به دانش‌آموزان تدریس شده است و حتی اگر روند تعطیلی مدارس ادامه یابد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در ۱۵ شهریور دوباره مدسه‌ها را بازگشایی و ۱۰درصد دیگر را جبران کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدیدرباره وضعیت سال تحصیلی و زمان احتمالی بازگشایی مدارس اظهارداشت: این موضوع بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در این راستا چند سناریو پیش‌بینی کردیم؛ ما بر مبنای اعلام این ستاد تصمیم‌گیری می‌کنیم و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد محتوای دروس آموزش داده شده است، و حتی اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در نیمه اول شهریور، ۱۵شهریور دوباره مدارس را بازگشایی و ۱۰درصد دیگر را جبران کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از۹۰درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنمای تعلیماتی با بسته‌های آموزشی پوشش می‌دهند.

وی با تشکر از معلمان کشور که چند روز پس از آغاز تعطیلات کرونایی به آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی پرداختند و در جهاد آموزشی شرکت کردند، یادآور شد: مدارس از پنجم اسفند تعطیل شدند و از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز و از دهم اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند.

دبیر ستاد ملی کرونا در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۹۰درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار داشتند، البته قبل از ورود کرونا به کشور ۷۰ درصد محتوای آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده بود و اکنون بیش از۸۰درصد محتوا آموزش داده شده است و در برخی دروس این عدد به ۸۵درصد می‌رسد؛ در پایه دوازدهم نیز ۹۰درصد محتواها آموزش داده شده است.

حمیدی به اطلاعات سامانه رصد اشاره کرد و اظهار داشت: از ۱۰۷ هزار مدرسه کشور، فعالیت آموزشی در ۹۷هزار مدرسه جریان دارد و روزانه از فعالیتشان به ما گزارش می‌دهند؛ ضمن اینکه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌های کشور، روزانه ۵۳ هزار ماسک تولید می‌کنند.

وی با تقدیر از زحمات و اقدامات خودجوش مراقبان سلامت، درباره فعالیت آنها در شرایط به وجود آمده، افزود: مراقبان سلامت ما یک کار خوب انجام داده‌اند، با ظرفیت یک و نیم میلیون دانش‌آموز سفیر سلامت اقدام به راهنمایی‌های آموزشی و بهداشتی، راه‌اندازی پویش هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت، نه به سفر کرده‌اند، با برگزاری مسابقات برای دانش‌آموزان درون منازل ۲۵۰هزار اثر در این مورد جمع آوری شده و حتی برخی مراقبان سلامت ما نیز به مجموعه مدافعان سلامت پیوستند.

وی با تشکر از معلمان کشور که چند روز پس از آغاز تعطیلات کرونایی به آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی پرداختند و در جهاد آموزشی شرکت کردند، افزود: مدارس از پنجم اسفند تعطیل شدند و از همان زمان پیگیری آموزش‌ها با صدا و سیما آغاز و از دهم اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند.

دبیر ستاد ملی کرونا در آموزش و پرورش در ادامه به تشریح سیاست‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی کرونا پرداخت و از خانواده‌ها خواست که در هنگام تماشای تلویزیون و کارهای خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و ورزش را فراموش نکنند تا باعث افزایش نشاط خانواده‌ و افزایش ایمنی بدن شود.

حمیدی یادآور شد: ۳۳هزار دبیر تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ورزشی در خانه را طراحی می کنند و پیشنهادهای خود را به دبیرخانه استان ارائه می‌دهند.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.