وزیر ارشاد: در دولت انقلابی در حال بازسازی فرهنگ و هنر هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: ما در دولت مردمی با حضور مدیران و مجلس انقلابی در حال بازسازی دوباره فرهنگ و هنر هستیم و به یاری خداوند این مهم را به سرانجام خواهیم رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را یکی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: در دولت انقلابی، عدالت فرهنگی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را به عینیه به اجرا خواهیم گذاشت.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه در یازدهمین آیین چندصدساله سوگواره نوحه‌های نشسته محلی روستای کُنار تُرُش میناب افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی وظیفه‌اش این است که در مجالس و مناسک مردمی و دینی تمام نقاط شهر‌ها و روستا‌های این کشور شرکت کرده و با هم امت واحده‌ای را برای تحقق عدالت کامل فرهنگی رقم بزند.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز در میناب این سنت چند صد ساله پایدار فرهنگی به همت جوانان و نوجوانان و مردم متدین و حسینی منطقه به صورت باشکوهی در حال انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از نگاه آموزش محور که باید مربیان ویژه نوجوانان و جوانان تربیت شوند، گفت: ما دچار یک فتنه فرهنگی هستیم که هنرمندان این مرز و بوم به صحنه آمدند و از مرز‌های فرهنگی و دینی به خوبی صیانت کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یک سبک زندگی غربی می‌خواهد همه هویت کشورمان را از ما بگیرد، گفت: ما داریم مقاومت فرهنگی انجام می‌دهیم و این آیین‌ها و مناسک سنگر‌هایی هستند که باید خوب پاس بداریم.

وی گفت: این تنها محل بروز ارادت شما به خاندان آل الله نیست بلکه در صدر بوده و در کنار آن سنگر‌های صیانت از هویت فرهنگی و هویت ملی است که باید پای آن محکم ایستاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: دشمن می‌خواهد ما را از این‌ها جدا کند و ما در دولت مردمی با حضور مدیران و مجلس انقلابی در حال بازسازی دوباره فرهنگ و هنر هستیم و به یاری خداوند این مهم را به سرانجام خواهیم رساند.
اربعین، ستون انسجام ملی و هویت ما ایرانیان است

اسماعیلی با اشاره به اینکه اربعین، ستون انسجام ملی و هویت ما ایرانیان است، گفت: امروز مردم سنت تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی را مثل جان شیرین خودشان پاس داشته و برایش ایثار کردند.

وی بیان کرد: این عشق و محبت به حسین بن علی (ع) تنها یک آیه دینی نیست بلکه این ستون انسجام ملی و هویت ما ایرانیان است، تک تک ما با این محبت به دنیا آمدیم و مسیری است که به بهشت ختم می‌شود.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه جهان امروز تشنه عدالت و حضور امام معصوم است، ابراز کرد: امروز مسیر نجف تا کربلا، محل اتصال امام و امت است که از تمام نقاط دنیا زیر مکتب عاشورایی گردهم می‌آیند.

درباره نویسنده

41 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.