شهرداری تبریز همچنان غیر شفاف/ تبدیل وضعیت کارکنان پر

شهرداری تبریز طی چند سال اخیر با مدیران سلیقه مدار و عملکرد غیر شفافش مسیر مناسبی برای جلب اعتماد شهروندان انتخاب نکرده است که هیچ، حالا دیگر اعتماد سرمایه انسانی خود را نیز دارد از دست می دهد.

هاله مبهم تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز روز به روز دارد قطورتر می شود و نامه اخیر قائم مقام شهردار تبریز مبنی بر برگزاری مناقصه جداگانه مناطق، دهگانه، سازمان ها و شرکت های تابعه جهت برون سپاری صوری خدمات پرسنلی، نقطه سیاه پایانی بر امید کم رنگ پرسنل تامین نیروی شهرداری تبریز بود.

سه گمانه زنی درباره عملکرد غیر شفاف اجرای طرح تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز وجود دارد و هر سه آنها حاکی از آن است که مدیران ارشد برنامه ای برای ارتقای روحیه کاری و اثربخشی پرسنل خود ندارند و ادعای واهی بیش نیست.

حالت اول اینکه فقط کارکنان طرف قرارداد کارمعین سفارشی شهرداری تبریز از سوی مدیران ارشد استانی که طی چندین سال گذشته بر شهرداری تبریز تحمیل شده اند تبدیل وضعیت شوند و با این حرکت بخشنامه وزارت کشور برای تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری های کشور که تبریز نیز یکی از آنهاست اجرایی شود که بهترین حالت برای مدیران شهرداری تبریز است.

در حالت دوم کارکنان طرف قرارداد تامین نیروی با سابقه و تحصیلات عالی دانشگاهی که بخش بزرگی از وظایف شهرداری بر دوش آنهاست و جزو کبوتران حرم نیستند نیز مشمول بخشنامه وزارت کشور شوند و در کنار کارکنان سفارشی شده قرار گیرند.

و حالت سوم اینکه به علت بار مالی بیشتر، طرح تبدیل وضعیت کارکنان و دریافتی ماهانه مطابق با نوع قرار داد جدید برای شهرداری تبریز طی رایزنی های پشت پرده به دست فراموشی سپرده شود.

البته مدیران شهرداری تبریز باید بدانند که در صورت تحقق حالت دوم، چراغ کم سوی اعتماد پرسنل خدوم شهرداری همچنان روشن می ماند.

آنچه که از دستور اخیر قائم مقام ایرج شهین باهر شهردار تبریز مشخص است پایان قرارداد شرکت پر حاشیه تعاونی همشهری نزدیک بوده و قرار است مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه به صورت جزیره ای برای مدیریت خدمات پرسنلی تامین نیروی خود مناقصه برگزار نمایند.

شاید با کنار رفتن شرکت تعاونی همشهری که تقریبا نصف سهام آن به نام شهرداری تبریز است، ادعاهای تاکنون ثابت نشده پولشویی نیز فراموش شود اما مدیریت جزیره ای خدمات پرسنلی کارکنان تامین نیرو آن هم با چند شرکت مختلف تبعیض، نارضایتی کارکنان، کاهش بهره وری و در نهایت کاهش هرچه بیشتر رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

نامه معروف رسول موسایی قائم مقام شهردار تبریز درست زمانی در رسانه ها های محلی شهر تبریز منتشر شد که شهین باهر به مناسبت روز کارگر خبر خوش تبدیل وضعیت کارکنان تامین نیرو یا همان کارگران خدوم شهرداری را داده بود.

#در شهرداری تبریز چه خبر است؟

 

 

 

درباره نویسنده

49 نویسنده

One Comment on “شهرداری تبریز همچنان غیر شفاف/ تبدیل وضعیت کارکنان پر”

  • حیدر wrote on ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹, ۱۱:۵۲

    با سلام خودشون می دونن چه خبره وای به حال ما بعد از ۱۵ سال کار !!!!!!!!!!!!!!!!!

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.