باید درد مسئولیت ناپذیری را چاره اندیشی کرد

بله، نه تنها مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی خسته شده اند و گرفتار بی خیالی نسبت به کوید نوزده شده اند؛ مردم افسرده و به تنگ آمده اند ولی دلیل این افسردگی را باید در جایی دیگر جستجو کرد.

بله، نه تنها مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی خسته شده اند و گرفتار بی خیالی نسبت به کوید نوزده شده اند؛ مردم افسرده و به تنگ آمده اند ولی دلیل این افسردگی را باید در جایی دیگر جستجو کرد. آنها احساس می کنند دولت مردم را نه تنها به حال خود رها کرده بلکه عامداً بر طبل افزایش نرخ خدماتی می کوبد که خودش به مردم ارائه می دهد، از آب، برق، تلفن و گاز بگیر تا مترو، اتوبوس و از همه بدتر نرخ ارز و طلا که نمی گذارد گرانی کالاهای دیگر حس شود و فقیر شدن اکثریت اصلا اهمیتی ندارد، البته نسبت به سرنوشت زمین چهارهزارمتری جماران پر از حساسیت و انگیزه است.
روحانی از همان روز اول آمدن کرونا اصرار عجیبی بر عادی شدن امور داشت و تعطیلات نوروزی و رعایت کردن مردم توانست روند به صعود کرونا را مهار کند و بعد کاهش دهد ولی ناصبوری دولت نه تنها این فرایند را متوقف بلکه معکوس ساخت؛ دولت بارها اعلام کرد با رعایت پروتکل ها همه فعالیت ها آزادند ولی هیچ کجا به طور حداقلی بر رعایت این پروتکل ها اصرار و نظارت نداشت، شاید مفهوم پروتکل اسم رمزی بود برای فرار از زیر بار مسئولیت.
شما نه در کوچه و خیابانها، رستورانها، مراکز خرید کوچکترین رعایتی را نمی بینید بلکه در مراکز دولتی هم شاهد کوچکترین رعایت پروتکل های تصویب شده نیستید و دولت بخاطر تنبلی در تهیه ماسک آن هم با پول خود مردم حاضر نیست زدن ماسک را اجباری کند،  ولی یک نکته را خوب بلد است مسئولیت ناپذیری و ناکارآمدی خود را بر گردن بی توجهی مردم بیاندازد، ادامه این وضع هم اقتصاد را فلج و مراودات بین المللی ایران را از کار می اندازد و هیچ کس جز ستاد ملی مبارزه با کرونا و دولت مسئول آن نیست.
باید از روا نشاسان خواست برای درمان افسردگی مردم کاری بکنند ولی قبل از آن باید درد بی درمان مسئولیت ناپذیری مردم چاره اندیشید.

درباره نویسنده

582 نویسنده

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2024 اولکمیز. محفوظ است.